OGÓLNE WARUNKI SPRZEDAŻY zwane dalej w skrócie OWS
DPRS POLAND PPH Węże i Złącza dla Przemysłu
Regulamin, definicje, system sprzedaży, zawarcie umowy, płatności, gwarancje, reklamacje
WSTĘP
- Sprzedający oznajmia w OWS, że jedynym adresem prawnie skutecznym do doręczenia wszelkiej korespondencji oraz zwrotów dla DPRS POLAND jest adres: DPRS POLAND 04-459 Warszawa ul.Gwarków 39 / dotyczy też zwrotów produktów, umiejscowienia Biura Obsługi Klienta „BOK”, magazynów i serwisu hydrauliki siłowej/
- Biuro techniczno handlowe pracuje pon.-piątek 8-17; /składanie zamówień i konsultacje tech./
- Serwis hydrauliki siłowej pon.-piątek 8-18; sobota 8-14;
- Legenda zastosowanych skrótów:
- # stosowane w przypadku naliczania kosztów w postępowaniu przed sądem gospodarczym lub cywilnym
- # BOK biuro obsługi klienta
- # OWS ogólne warunki sprzedaży
I. ZAKRES PRZEDMIOTOWY
- Ogólne Warunki Handlowe i Techniczne (zwane dalej OWS) mają zastosowanie do wszelkich umów i zamówień, których stroną wykonującą świadczenie jest firma DPRS POLAND pod nazwą gospodarczą: DPRS POLAND Piotr Świta PPH WĘŻE I ZŁĄCZA DLA HYDRAULIKI SIŁOWEJ I PRZEMYSŁU NIP 5210321256; REGON 010443959; (zwanym dalej Sprzedającym a nabywca zwanym dalej Kupującym).
- Przedmiotem umów może być w szczególności sprzedaż i serwis artykułów znajdujących się w ofercie handlowej przedsiębiorstwa DPRS Poland, oraz usługi świadczone przez serwis hydrauliki siłowej.
- Niniejsze OWS określają w szczególności: procedurę składania zamówień, zasady i terminy ich realizacji, zasady składania reklamacji, terminy, sposoby, koszty i konsekwencje rozstrzygania przeterminowanych płatności przez kupującego na dobro sprzedającego.
- OWS podane są do wiadomości Kupującego w formie otwartej czyli ogólnie dostępnej nieodpłatnej oficjalnej stronie www.dprs.com.pl Obowiązek zapoznania się z OWS leży po stronie Kupującego. Jeżeli Kupujący składa zamówienie po raz pierwszy to automatycznie następuje przyjęcie regulaminu i OWS, oraz uważa się za ich akceptację dla kolejnych zamówień i umów sprzedaży, aż do czasu zmiany ich treści, odwołania lub zmian ich stosowania lub szczególnej zmiany warunków sprzedaży zwanej kontraktem.
- Poniższe warunki zawsze uważa się za przyjęte z dniem przyjęcia oferty lub otrzymania przez sprzedającego przyjęcia zamówienia do realizacji jako dnia zawarcia umowy.
II. ZAMÓWIENIE
- Kupujący składa zamówienia przesyłając zamówienie drogą elektroniczną na adresy firmy DPRS, faxem na nr +48 22 8797771 lub przyjmowane jest przez BOK telefonicznie od stałych kontrahentów. Po raz pierwszy od nowego kupującego nie są realizowane zamówienia składane przez telefon.
- Zamówienie winno zawierać opis produktu identyfikowalny go w sposób jednoznaczny z podaniem ilości, wyrażonej w sztukach, metrach bieżących, lub kompletach. Dla ułatwienia można podawać kody produktów znajdujących się w katalogach na stronie DPRS. Powinien być określony sposób odbioru towarów np. przesyłka kurierska, odbiór osobisty, lub dowóz na wskazane miejsce do odbioru przez kupującego. Przy zamówieniu należy zawsze doprecyzować adres dostawy towaru i faktury, szczególnie gdy adres jest inny niż siedziba magazynu dostawy.
- Wykonanie zamówienia zgodnie z zawartymi w nim danymi czyni zadość należytemu wykonaniu umów.
- Z przyczyn techniczno logistycznych zastrzegamy sobie prawo dostaw o zmienionej ilości.
- Produkty będące w naszym magazynie stanowiące treść zamówienia od kupującego składane do 11 godziny każdego dnia roboczego są standardowo realizowane w ciągu 1 dnia roboczego do kupującego, zamówienia składane po 11 godzinie od 1 do 3 dni roboczych, w szczególnych przypadkach inaczej po uzgodnieniu @ lub telefonicznie.
III. CENY
Sprzedawca podaje ceny netto dla sprzedaży towarów, a cenę brutto dla usług serwisu.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo zmiany cen w zależności od sytuacji rynkowej a w szczególności dynamicznych zmian rynku, wskaźnika inflacji, zmiany kursów walut, zmiany cen u producentów.
IV. DOSTAWA
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za zmianę terminu dostawy, powstałą z przyczyn niezależnych od Sprzedawcy dotyczy przypadków losowych, kolizje w transporcie, w tym strajki i inne zawirowania w logistyce lub anomaliach pogodowych.
- W przypadku niemożności zrealizowania zamówienia, Sprzedawca niezwłocznie powiadomi tym fakcie Kupującego poprzez konsultację telefoniczną, @ lub fax em nie niezwłocznie od zaistniałej sytuacji.
- Dostawa może zostać wstrzymana w przypadku nie wywiązywania się przez Kupującego z wymagalnymi i przeterminowanymi płatnościami względem Sprzedawcy o czym ten zostanie poinformowany, patrz pkt jak wyżej.
- Standardem jest że koszt wysyłki ponosi Sprzedający jeżeli wartość zamówienia jest większa niż 2000 pln netto, za koszt wysyłki zamówień poniżej 2000 pln netto płaci Kupujący. Zastrzeżeniem od reguły mogą być ekstremalnie nietypowe ponad gabarytowe produkty, których transport może być specjalistyczny wówczas takowa spedycja podlega uzgodnieniom z kupującym.
- Jeśli nie uzgodniono inaczej standardowo wysyłka realizowana jest przez przewoźnika stosowanego przez Sprzedawcę /ze względu na umowy ramowe i terminowość usługi
V. PŁATNOŚĆ I REPREKUSJE PRAWNE
- Wszelkie płatności Kupującego winny być dokonywane na podstawie wystawionej przez Sprzedającego faktury VAT i w oznaczonym w niej terminie bez ponagleń.
- Standardem są płatności dokonywane przelewem na konto wskazane na fakturze. Za usługi serwisu gotówką w kasie serwisu wg. paragonu lub faktury. Wybrani klienci otrzymują przelew.
- Za dzień zapłaty w płatnościach uważana jest data wpływu środków na rachunek bankowy Sprzedawcy, dopuszcza się w szczególnym przypadku formę zapłaty gotówką w DPRS POLAND po wcześniejszym zaawizowaniu.
- W przypadku opóźnienia w zapłacie w terminie wskazanym w fakturze VAT,sprzedawca ma prawny obowiązek naliczyć odsetki ustawowe za zwłokę w płatności.
- Ponad to w przypadku opóźnienia w płatności i wysłania ponaglenia sprzedający obciąży kupującego: dodatkową opłatą za wysłanie pierwszego wezwania do zapłaty w wysokości 5,0zł są to koszty poczty i administracji, następuje to zawsze po uprzednim monicie telefonicznym. # – patrz legenda dodatkową opłatę za wysłanie następnego i przed-sądowego wezwania do zapłaty w kwocie 15,00 zł za każde. # – patrz legenda za oddanie sprawy do windykacji kupujący zostanie obciążony pełnymi tj.100% kosztami jej postępowania wraz z kosztami zastępstwa procesowego dla reprezentującego go przed sądem gospodarczym lub cywilnym adwokata ze strony Sprzedającego , kosztami rzeczoznawcy i nakazu komorniczego, ewentualnych kosztów związanych z licytacją dóbr ruchomych materialnych i niematerialnych kupującego.
VI. REKLAMACJE DOTYCZĄCE ILOŚCI I JAKOŚCI
- Wszystkie otrzymane dostawy dokonywane za pośrednictwem firm kurierskich lub transportem własnym muszą być zweryfikowane przez Kupującego w chwili dostawy pod względem ilości i jakości tj. braku uszkodzenia opakowania i towaru. Ewentualne nieścisłości ilościowe oraz uszkodzenia mechaniczne muszą być zgłoszone natychmiast kurierowi z stosownym protokołem oraz jego czytelnym podpisem kuriera. Adnotacja winna zawierać datę, czego dotyczy roszczenie, rozmiar i rodzaj szkody, ewentualne ubytki lub uszkodzenia dostarczanego produktu i opakowania. Zdarzenie to powinno być niezwłocznie zgłoszone do Sprzedającego tylko w drodze pisemnej reklamacji z protokołem szkody. Protokół wraz z pisemną reklamacją stanowią jedyną podstawę do rozpatrzenia i reakcji w sprawie. Datę przyjęcia do reklamacji jako doręczonej skutecznie liczymy od następnego dnia roboczego wraz z czytelnym protokołem szkody.Ostateczny termin rozstrzygnięcia reklamacji w przypadku znacznych strat dostaw od firm kurierskich wynosi 30 dni roboczych. Brak protokołu i pisemnej reklamacji czyni takową prawnie nie za nieskuteczną.
- Reklamacje ilościowe lub jakościowe których nie można ustalić z przyczyn wykraczających poza standardową procedurę a których ewentualny odczyt jest możliwy po usunięciu całkowitego opakowania zbiorczego i detalicznego oraz szczegółowego przeliczenia przyjęcia dostawy, muszą być zgłaszane w formie pisemnej @ lub fax em niezwłocznie po dostawie jednak w nieprzekraczalnym terminie do 3 dni roboczych od daty dostawy zakupionych towarów.
- Rozstrzyganie reklamacji ilościowej leży w pełnej gestii sprzedającego, dlatego są rozpatrywane niezwłocznie najdalej do 5 dni roboczych licząc datę od następnego dnia roboczego.
- Reklamacja jakościowa będzie rozpatrzona niezwłocznie od dnia zgłoszenia tylko w formie pisemnej i drogą korespondencji @ lub fax em do sprzedającego inne formy są nie dopuszczalne pod rygorem nieskutecznej reklamacji, jednak jest w pełni zależna od jej rozpatrzenia przez producenta np. biura reklamacji fabryki SEMPERIT, w przypadkach ewidentnych uszkodzeń mechanicznych powstałych na skutek transportu rozpatrzenie jest realizowane patrz VI reklamacje dotyczące jakości i ilości.Termin reklamacji biegnie od następnego dnia roboczego po dacie zgłoszenia reklamacji. W przypadku wad ukrytych, zmian fizyko chemicznych produktu,lub innych trudnych do określenia zmian produktu reklamacja jest rozpatrzona do 30 dni roboczych.
- W sytuacjach spornych oraz trudnych z faktu wnikliwych badań lub ekspertyz przez specjalistów lub rzeczoznawców, okresu urlopowego, świątecznego lub pauzy technologiczno remontowej producenta reklamowanego produktu, strajków, zmian strukturalnych lub sprzedaży fabryki sprzedający zastrzega sobie rozpatrzenie do 90 dni roboczych.
- W sytuacji nadzwyczajnej tj.trzęsienia ziemi, działań zbrojnych lub wojny domowej, klęski żywiołowej, bankructwa fabryki producenta reklamowanego produktu, zastrzegamy sobie brak możliwości rozpatrzenia reklamacji oraz braku uzyskania odszkodowania od Sprzedającego.
VII. ODSTĄPIENIE OD UMOWY
- Zwrotu można dokonać w ciągu 14 dni od dnia otrzymania towaru.
- Zwrotu może podlegać wyłącznie towar nieużywany, nieuszkodzony oraz niemodyfikowany.
- Pkt. 1 nie stosuje się do towarów i usług nieprefabrykowanych, wyprodukowanych według specyfikacji klienta, lub służąca do zaspokojenia jego zindywidualizowanych potrzeb.
VIII. GWARANCJA
- Okres, na który udzielana jest gwarancja jest uzależniony od gwarancji udzielonej przez producenta towarów znajdujących się w ofercie handlowej DPRS POLAND.
XI. ROZSTRZYGANIE SPORÓW
- Strony będą dążyły do polubownego załatwienia wszelkich sporów wynikłych na tle współpracy handlowej.
- W przypadku braku porozumienia, wszystkie sporne sprawy będą mogły być rozstrzygane przez sąd powszechny lub gospodarczy miejscowo właściwy dla siedziby Sprzedawcy.
X. POSTANOWIENIA KOŃCOWE OWS
- Strony zobowiązują się, że przy wykonywaniu zamówień nie będą naruszały praw osób trzecich, w szczególności prawnych znaków towarowych, zastrzeżonych wzorów użytkowych, nazwy handlowej, praw autorskich i patentów bez zgody ich autorów lub właścicieli.
- Strony będą na bieżąco informowały o zmianach w zakresie właścicielskim podmiotów oraz zmian danych teleadresowych dotyczących Stron w przypadku jakich kol-wiek ich zmian.
- Sprzedający oznajmia w OWS że jedynym adresem prawnie skutecznym do doręczeń wszelkiej korespondencji dla DPRS POLAND jest adres: DPRS POLAND 04-459 Warszawa ul.Gwarków 39 /dotyczy też zwrotów reklamowanych produktów działu hydraulika siłowa / lub DPRS POLAND 04-186 Warszawa ul.Grochowska 45A /dotyczy zwrotów reklamowanych produktów działu przemysłowego/
- Strony ponoszą odpowiedzialność za działania osób trzecich, którymi się posługują przy realizacji zamówienia, płatności, rzeczoznawców, jak za swoje własne działania.
- Strony zobowiązują się do zachowania w tajemnicy wszelkich informacji poufnych i wrażliwych, które uzyskają w trakcie współpracy. Ujawnienie informacji poufnej lub wrażliwej może nastąpić jeżeli obowiązek jej ujawnienia wynika z obowiązujących przepisów prawa polskiego bądź jest konieczny dla wykonania umowy, lub musi być ujawniony w drodze postępowania prawnego.
- Obowiązek, o którym mowa w pkt. 4 jest nieograniczony w czasie.
- W sprawach nieuregulowanych w OWS zastosowanie mają odpowiednie przepisy Kodeksu Cywilnego oraz innych właściwych aktów prawnych.